22 februari 2010

Då var dagen för hemfärden här.. Morgonen började med att jag och Emma gick upp vid 7 för att gå till Carluccis för att äta frukost med Sara, Linn, Jonathan, Robert, Dennis och Christer.
Några lyxade till det rejält med en klassisk english breakfast och jag åt en stor och god toast med avokado och grejer samt varm oboy, även fast det var varmt så tidigt på morgonen.
Efter den goda frukosten så gick vi tillbaka till lägneheten och städade och gjorde oss redo för att åka till skolan där alla träffades för att äta lite scones och ta farväl av varandra.
Var en väldigt ledsen stämning och Shelly höll tal för allihopa om hur roligt det var att vi träffades igen! Hon sa att hon väldigt gärna ville att vi skulle komma ner igen och att hon i sånna fall skulle hjälpa oss med boende etc.
Efter det talet så började alla gråta och det var verkligen jobbigt att ta farväl av alla för andra och sista gången..
Denna gången visste man ju att man aldrig mer kommer träffa alla igen. Även om några lovade att komma tillbaka till Sverige! Och jag ska verkligen tillbaka någon mer gång, det är en sak som är säker!

Men vi sa i alla fall hejdå till alla och grät på deras axlar, bokstavligt talat!
Domenique delade också ut lite presenter till oss och jag fick ett typiskt sydafrikanskt halsband, jättefint!
Efter många kramar, många jag älskar dig och ännu mera jag kommer sakna dig så var det dags att sätta sig på bussen och åka till flygplatsen.
I bussen och under hela bussresan grät jag fortfarande, samtidigt som jag kom på att jag glömt en tröja, min handduk och bikini i torktumlaren i längenheten. Smartass!
Patrick och Louis följde med oss i bussen och in på flygplatsen för ett sista hejdå innan vi checkade in och begav oss till rätt gate.

Sedan var det bara att vänta på planet som skulle ta oss till Johannesburg.
Alla var fortfarande deprimerade, även om de flesta slutat gråta när vi landade i Johannesburg.
Vi gick sedan till en restaurang och åt smarrig kyckling innan det var dags att sätta sig på planet till Paris.
Denna flygtur kommer att ta ungefär 12 timmar, men som tur var så har vi återigen film att roa oss med på planet.
Men vi har i alla fall någonting att se fram emot - en heldag i Paris!


Tog inga bilder, hade inte det rätta humöret för det..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0