16 februari 2010

Idag var det studiebesök på ett fem-stjärnigt hotell som gällde, alltså var det ingen skola för oss som går hotell.
Hotellet var hur snyggt som helst och alla våningar hade olika teman, så en del våningar med gamla saker såg verkligen ut som ett museum.
Inte nog med att hotellet var jävligt snyggt så hade dem också en lyxbåt som man kunde hyra för att åka ut med. Man kunde till exempel ha fest på båten under två dagar.

Vi fick en rundvandring på hotellet och sedan åt vi mat i restaurangen.
Maten var mycket god, men däremot så var servicen jättedålig! Servitörerna verkade inte kunna någonting av det dem höll på med och allting var väldigt virrigt.
Nej, ingen höjdare alls där!

Senare på kvällen så var det dags för middag på skolan igen, men för att fördröja tiden däremellan så åkte vi ännu en gång till Canal Walk. Nu hade vi börjat tröttna på att gå där, även om vi inte hunnit med alla butiker, så jag köpte underkläder och sen satt vi ute i solen även denna gången!

Vid 17.30 tog vi bussen tillbaka till skolan. Var ungefär 50 personer som var där och åt.
Temat för kvällen var Sydafrika så vi fick alltså typiskt Sydafrikansk mat.
Förrätten var en sallad med bönor och parmesanost, inte alls god faktiskt. Till huvudrätt fick vi någonting som jag redan har glömt av namnet på.. B någonting. haha, dåligt minne man har.
Det var gult ris, köttfärs och russin, var varken äckligt eller jättegott men det gick i alla fall att äta.
Till efterrätt så var det en chokladkaka med vaniljcreme och blåbär, supergod!

Vi hade i alla fall en trevlig kväll!

Cape Grace Hotel

"Lounge"

Ingången till spaavdelningen

Jacuzzi

Altanen vid spaavdelningen

Ett av massagerummen

Sviten

En av balkongerna i sviten, dock inte så härlig utsikt eftersom hotellet ligger vid hamnen