14 februari 2010

Denna alla hjärtansdag spenderades på Table mountain (Taffelberget)!
Vi åkte från lägenheterna vid 8.30 och alla var väldigt uppspelta eftersom att Table mountain för många av oss var det enda vi visste om Sydafrika innan vi åkte. Det skulle verkligen bli en upplevelse för livet!

När Charles släppt av oss nedanför berget så var det meningen att vi skulle bestiga berget till fots, men eftersom att jag har problem med mitt knä, som förstör det mesta för mig!, så blev det att ta linbanan upp för min del.
Även My, Erika, Sara och Jonathan gjorde mig sällskap.
Skulle verkligen ha velat gå upp för berget, även om Jenny och Robert spydde några gånger på vägen upp..
Det skulle ha varit så mycket härligare och häftigare.

Men men, vi tog som sagt linbanan upp och redan påväg upp fick vi uppleva en härlig utsikt - dock var det ingenting mot när vi kommit upp.
Jävlar vilken häftig utsikt, det var helt sjukt! Det går inte beskriva varken i ord eller bilder, det var helt enkelt underbart och enastående!
Det är sånt som man bara ser på film, som man tror inte finns i verkliga livet!

Hela dagen spenderades på Table Mountain innan vi åkte hem för att käka och varva ner med en kväll framför tv:n och Titanic med rumskompisarna!
Blir en tidig kväll ändå, för imorgon är det skola igen.


En sån skylt ser man inte varje dag


Väntar på våran tur


På väg upp


Uppe


Jag uppe på berget


Erika, My och Jag


Några murmeldjur låg i solen och njöt av utsikten


Erika, Jonathan, My, Sara och Jag


Utsikt över Robben Island i havet och den nya arenan där VM kommer att spelas


En liten ödla


Jag igen, helt fantastiskt!


Devil's peak


Murmeldjur


I väntan på linbanorna ner igen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0