10 februari 2010

Vi åkte som vanligt till skolan och vad med på våra lektioner fram tills klockan 1 ungefär.
Det var nämligen dags för oss att bege oss till Waterfront och vidare till Robben Island!
Robben Island är den ö som Nelson Mandela satt i Fängelse på, ungefär som Alcatraz i San Francisco..
Vi satt vid Waterfront och väntade i ungefär en timma innan vi gick på båten och satte oss fram i fören, dock inte på nedre däck under tak och detta resulterade i att alla var täckta av saltvatten, men vad gör det?
Vi såg också massa delfiner, valar och troligtvis en haj. Dock var det på avstånd så man fick inga bra foton på det.

När vi till slut kom fram till Robben Island så fick vi åka med en buss, och busschauffören var också som vår guide under bussresan.
När vi kom fram till fängelset så stod där en ny guide och väntade på oss. Han berättade att han själv hade suttit inlåst samtidigt som Nelson.
Själva fängelset var ganska coolt, dock så förväntade jag mig mer utav det. Kan bero på att jag var så imponerad av Alcatraz.
Men det var i alla fall imponerande att se.

På vägen hem så blåste det väldigt mycket, vilket inte alls var roligt när man är såpass sjösjuk som jag är.
Både jag, Emma och Jenny satt och mådde asdåligt hela vägen tillbaka, men vi klarade oss dock från att spy!


Gateway to Robben Island


Tjejerna väntar på båten


Några sälar


Sara, My, Jag och Karin i bakgrunden


På båten


Robben Island


Guiden berättar om hans tid i fängelset


I en av cellerna


Nelson Mandela's cell


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0