9 februari 2010

Nu var det andra dagen i skolan och både vi och eleverna började förstå att vi var där.
Det var en hel del av eleverna som pekade på oss och sa "Look! Swedish people" när vi gick förbi och man skapade ännu fler nya kontakter.
Schemat var samma varje dag, så inga ändringar på den fronten.

Efter skolan, runt ett ungefär, så begav vi oss mot Canal Walk. Även Becca och Nicole var med.
Canal Walk är ett gigantiskt shoppingcenter med runt 600 affärer och restauranger, helt galet! Tur att jag inte gick själv, för då hade jag tappat bort mig både en och tre gånger kan jag lova.
Började med att jag, Amanda, Erika, Hanna, My, Becca och Nicole köpte lite mat och gick ut och satte oss i solen och åt. Mycket härligt!
Sedan började shoppingen och jag utökade min resväska med lite mer kläder.
Sedan träffade vi John, Nicoles bror, Bonito och hans tvillingbror Lorenzo. Gick ut och tog en cigg och tjötade lite smått. Dem frågade om vi ville dricka på kvällen, vilket vi egentligen inte fick eftersom att det var ett projekt med skolan, men det var klart att vi ville det.
Regler är till för att brytas? Skämt o sido, men vi beställde i alla fall lite dricka. Brutal Fruit, det är ungefär som Bacardi breezer, fast jättemycket godare!

Dem åkte iväg till "Systembolaget" och vi fortsätte irra omkring i det gigantiska köpcentret innan vi åkte tillbaka till skolan för en Valentinesday dinner som årskurs 11 (tvåan på gymnasiet här hemma) hade ordnat.
Maten var jättegod och det var väldigt trevligt!
Dock så märker man att dem inte lär sig lika mycket om servering som vi gör här på John Bauer, dem får ju heller inte inrikta sig på det på samma sätt som vi får, men lite koll borde man ju ändå ha.
Tror till och med att jag skulle kunna göra det bättre än dem.

Efter middagen så begav vi oss hemåt och senare på kvällen så kom alla vi som skulle dricka till våran lägenhet och det blev en väldigt trevlig kväll!
Däremot så blir man väldigt lätt påverkad där nere i värmen. Helt sjukt hur solen och värmen kan påverka en.


Ena ingången till Canal Walk


Restaurangerna var samlade på ett ställe


Canal Walk's framsida


Lorenzo, John, Bonito, Nicole och Becca


Valentinesday dinner


Kommentarer
Postat av: Joel

hej allt bra med dig :) ?

2010-02-27 @ 18:36:15
URL: http://hittablondie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0