21 september 2011

Nu börjar jag bli riktigt trött på det här. Trött på att gå hemma hela dagarna och inte göra ett smack.
Det är nämligen så att mitt kontrakt på jobbet gick ut den 20 augusti. Trodde att jag skulle få ett nytt kontrakt efter någon vecka, vilket jag fått varje gång mina kontrakt gått ut, men så blev det inte denna gången.
En dag ringde mamma och sa "Jag har precis pratat med Tommy (min bror som också jobbar där) och han säger att du inte får jobba, vet du något om det?"
Självklart blev jag förvånad och fundersam över varför jag inte fick jobba.. Efter hundra försök till att få tag på prokutionschefen så säger han "Vi håller på att förhandla med facket om ditt anställningsavtal". Mer än så fick jag inte veta och jag har ännu inte hört något.
Tommy har däremot sina aningar om att chefen vill ha in mer tjejer och vill ge mig en fast anställning, men det verkar tydligen inte vara det lättaste, om det nu är detta det handlar om. Dessutom är jag inte först i "kön" eftersom att det finns en annan kille som varit timanställd ett halvår längre än vad jag har.
Det behövs folk varje dag, så varför inte bara ge mig ett sjukvikariat för en vecka medans detta är klart, det borde väl gå att ordna?

Det är inte bara det att jag är trött på att gå hemma utan jag vill tillbaka till Brämhults och alla goa kollegor!
Får ta en sväng förbi presseriet imorgon efter tandläkaren och försöka klämma ur dem någonting ;)


Och nu börjar hösten smyga sig på också
, för min del är det blandade kännslor - känns som att sommaren var över för fort som vanligt, men samtidigt så kan det vara väldigt mysigt på hösten, dock är det väldigt tråkigt att det blir mörkt så tidigt på kvällarna.
Men då får man göra det bästa av situationen och tända lite ljus och mysa i soffan i stället ;)
Läste att det hade varit frost i vissa delar av landet också, fy vad hemskt, det känns som att det är för tidigt för det faktiskt. Men det kanske är ett täcken på att det är dags att köpa en skrapa till bilen, haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0