20 februari 2010

Vi började med en liten sovmorgon tills klockan 10 ungefär, åt en snabbfrukost och sedan var det poolen som gällde.
En del av oss åkte på safari, dock hade nästan alla mina pengar blivit uppköpta så jag hade tyvär inte råd med detta.
Hade verkligen varit en upplevelse, men det får väl bli nästa gång jag åker ner ;)

I alla fall så gick vi ner till poolen och hade det härligt! Runt två tiden så begav vi oss till Jimmy's och köpte med oss lite mat som vi åt vid poolen. Efter maten bestämde vi oss för att vila en stund på solstolarna, det slutade dock med att vi somnade och vaknade vid 4 när vår rektor, Christer, kom ner och väckte oss. haha

Vi gick sedan upp för att duscha och göra iordning oss inför en kväll som skulle bestå av rugby.
Så när vi var klara, ungefär runt sex, så trängde jag, Patrick, Erika, Dennis, Hanna, Jonathan, My och Jenny in oss i Patrick's brors pick-up, alltså i "bagaget". Det var fortfarande 30 grader varmt ute och det fanns endast två små fönster där bak, detta resulterade i en väldigt varm och kletig bilfärd. Inte det roligaste som kunde hända med min cellskräck..
Men vi klarade oss i alla fall hela vägen fram och vi var väldigt peppade för att se på matchen!

Vi träffade Christer och fick biljetterna och begav oss till läktaren och våra platser.
Jag och My satt bredvid Christer och André och dem satt och skrattade åt oss för att vi var så inne i matchen och till och med skrek åt dem på svenska, haha.
Men rugbymatchen var väldigt cool och det var annat en en fotbollsmatch på Borås arena kan jag lova!
Det kan jag verkligen tänka mig att gå på någon mer gång, även om det var väldigt många "böghögar" under spelets gång, haha.
Matchen var mellan Kapstadens bästa lag Stormers, nummer 1 i världen och något annat lag. haha

När matchen var slut och Stormers vunnit så väntade vi återigen på Patrick's bror som körde oss tillbaka till lägenheterna.
Jason kom till oss senare på kvällen och det blev lite kvällsbad för oss och några fler innan kvällen avslutades framför tv:n.


Jenny, Erika, My och några andra i bakgrunden


Hanna, Jenny, Jag och Erika


Patrick, Hanna och Dennis på väg till rugbyn


Jag och Erika


Cheerleaders öppnade upp matchen


En såndär hög med hårda killar


Matchen är i full gång


Kamp om bollen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0