4 februari 2010

Dagen började med att mamma hämtade mig och My hos Jari för att bege oss av till Landvetter och planet som gick 12.30.
Vi kunde verkligen inte fatta att vi var på väg och att dagen D var här!
När vi kom fram till Landvetter så var alla väldigt nervösa och uppspelta. Gick igenom säkerhetskontrollerna och köpte fika, samt lite souvernier att ta med till Sydafrikanerna.
Efter fikan var det dags att gå på planet till Paris och en 2 timmar lång flygresa väntade.

När vi landade i Paris gick vi vilse några gånger för att hitta McDonalds, helt förgäves.. McDonalds i Paris var ännu äckligare än hemma i Sverige och personalen var väldigt orutinerade. De gick med våra sugrör och lock till muggarna i munnen, några beställde vitlöksdip men fick curry och så vidare.

Nu var klockan ungefär 5 och vi checkade in och satte oss och tog det lugnt i väntan på nästa plan som skulle ta oss till Johannesburg.
Fikade lite, gjorde en del besök i rökrummet och satt och tjötade tills klockan blev 19.30 då planet lyfte och gjorde oss redo för den 11.5 timmar långa resan.
Jag hade skadat min svanskota några veckor innan vi åkte så jag kunde inte sova på hela resan eftersom jag inte kunde sitta i samma position längre än 5 minuter, så det blev film hela resan!


Bleka fina tjejer på Landvetter


9 gader i Paris, tyckte vi var jättevarmt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0